ארה"ב: "הבנייה במזרח ירושלים מרעילה את האווירה"

    דוד לזר No Comments on ארה"ב: "הבנייה במזרח ירושלים מרעילה את האווירה"
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב, זמן קצר לאחר פגישתו עם הנשיא ברק אובמה, מסרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי הצהרה חריפה עקב הדיווחים שלפיהם ישראל מקדמת תכניות לבנייה בגבעת המטוס שבמזרח ירושלים.

    סאקי אמרה כי "התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים עמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים", אמרה סאקי והוסיפה כי "יישום הצעד יעמיד בסימן שאלה את מחויבותה של ישראל לתהליך השלום".

    תגובת נתניהו לא איחרה מלבוא. בתגובתו האשים נתניהו את 'שלום עכשיו' בהפצת מידע מכוון שנועד לפגוע בפגישתו עם אובמה. עוד אמר נתניהו כי "הדבר החשוב הוא להציג את העובדות בצורה נכונה, ואני מתכוון להתחיל להציג את העובדות הנכונות".

    "איני מוכן לקבל את הביקורת הזו, אני חושב שכדאי קודם כל להכיר את האינפורמציה לפני שמחליטים לקבוע עמדה כזאת, זה מנוגד לערכים בסיסיים שארצות הברית גם מאמינה בהם אני חושב שהדבר החשוב הוא להציג את העובדות בצורה נכונה. אני מתכוון להתחיל בהצגת העובדות", אמר נתניהו.

    כאשר נשאל אם הנשיא הציג עובדות שגויות, השיב נתניהו: "לא דנו בכך. אני חייב לומר לך שזה היה דיון כללי, לא נכנסנו לסוגיה הספציפית הזו".



    0 תגובות